Ostatnio publikowane …
Zarządca Rozliczeń S.A.
  • ul. Tytusa Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa
  • Tel: +48 22 265 02 50

Przeniesienie własności instalacji odnawialnego źródła energii elektrycznej, uczestniczącej w aukcyjnym systemie wsparcia.

OZE / 27.02.2019

Przeniesienie własności instalacji odnawialnego źródła energii elektrycznej, niezależnie od tego czy następuje w drodze umowy, czy też w inny prawem przewidziany sposób, wymaga przedłożenia Prezesowi URE stosownych dokumentów potwierdzających fakt przeniesienia własności instalacji i daty przeniesienia własności, umożliwiających dokonanie aktualizacji konta wytwórcy w systemie IPA lub innym, wykorzystywanym przez Prezesa URE.

W przypadku umownego przeniesienia własności, po uprzednim uzyskaniu zgody Prezesa URE na przejście praw i obowiązków, wytwórca przenoszący własność instalacji oraz jej nabywca składają Prezesowi URE zgodne Oświadczeniezawierające informację o dacie przeniesienia własności tej instalacji w terminie 7 dni od daty, w której zdarzenie to wystąpiło (§ 22 ust. 11 Regulaminu aukcji).

W przypadku innych, prawem przewidzianych trybów przeniesienia własności będą to dokumenty lub oświadczenia, właściwe dla danego trybu i rodzaju czynności.

W przypadku wydania przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgody na przejście z wytwórcy na nabywcę prawa do pokrycia ujemnego salda oraz obowiązków wynikających z wygranej aukcji (Postanowienie Prezesa URE),  przechodzą one na nabywcę instalacji z dniem jej nabycia. 

 

W celu umożliwienia rozpatrywania, bez zbędnej zwłoki, wniosków o pokrycie ujemnego salda, składanych przez nowego właściciela instalacji, Zarządca Rozliczeń oczekuje dostarczenia przez wytwórców tych samych dokumentów (ewentualnie uwierzytelnionych kopii), które składane są Prezesowi URE w celu udokumentowania zmiany właściciela instalacji. W przypadku Oświadczenia, o którym mowa w § 22 ust. 11 Regulaminu aukcji, może to być jego drugi egzemplarz, przesłany równolegle z przesyłką do Prezesa URE lub jego kopia uwierzytelniona przez notariusza lub bezpośrednio przez upoważnionego pracownika Zarządcy Rozliczeń S.A. 

 

Ponadto nowy właściciel instalacji powinien, najpóźniej 14 dni przed pierwszym wnioskiem o wypłatę ujemnego salda, dostarczyć wypełnioną i podpisaną Kartę Informacyjną Wytwórcy i Instalacji, której formularz jest do pobrania na stronie Zarządcy Rozliczeń S.A w zakładce OZE dla Wytwórców (dotyczy Wytwórcy rozliczającego samodzielnie Wnioski o pokrycie ujemnego salda).

Comments are closed.