Ostatnio publikowane …
Zarządca Rozliczeń S.A.
  • ul. Tytusa Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa
  • Tel: +48 22 265 02 50

Komunikat dla “Sprzedawców Energii” w sprawie składania “Wniosku o korektę otrzymanej kwoty różnicy ceny oraz rekompensaty finansowej” na gruncie przepisów ustawy z dnia 28 grudnia 2018 roku o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r., poz. 2538 ze zm.).

FWRC / 17.06.2020

Zarządca Rozliczeń S.A. przypomina o obowiązku składania przez przedsiębiorstwa energetyczne wykonujące działalność gospodarczą w zakresie obrotu energią (Sprzedawców Energii) Wniosku o korektę otrzymanej kwoty różnicy ceny oraz rekompensaty finansowej na gruncie przepisów ustawy z dnia 28 grudnia 2018 roku o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r., poz. 2538 ze zm.), w terminie do dnia 30 września 2020 r. (Ustawa).
Zgodnie z art. 9 Ustawy, Wniosek o korektę otrzymanej kwoty różnicy ceny oraz rekompensaty finansowej należy złożyć, po uprzednim uzyskaniu potwierdzenia danych od operatora lub operatorów systemów dystrybucyjnych o wolumenie sprzedanej i zużytej energii elektrycznej za okres od dnia 1 stycznia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r., a w przypadku wystąpienia do Prezesa URE o ustalenie indywidualnych pozostałych kosztów jednostkowych, także po uzyskaniu decyzji Prezesa URE dotyczącej tych kosztów.
Wnioskodawca dokonuje korekty kwoty różnicy ceny oraz rekompensaty finansowej, otrzymanej na podstawie wszystkich złożonych Wniosków o wypłatę kwoty różnicy ceny i rekompensaty finansowej.

Comments are closed.