Ostatnio publikowane …
Zarządca Rozliczeń S.A.
  • ul. Tytusa Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa
  • Tel: +48 22 265 02 50

Komunikat dla “Sprzedawców Energii” w sprawie składania “Wniosku o korektę otrzymanej kwoty różnicy ceny oraz rekompensaty finansowej” na podstawie przepisów ustawy z dnia 28 grudnia 2018 roku o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r., poz. 2538 ze zm.) w związku z prowadzoną analizą dokumentów na podstawie art. 8 ust. 8a ustawy.

FWRC / 03.09.2020

Informujemy, że Sprzedawcy, którzy zostali wezwani do przedstawienia dokumentów na podstawie art. 8 ust. 8a ustawy z dnia 28 grudnia 2018r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz. 2538 z późn. zm.) w celu przeprowadzenia przez Zarządcę Rozliczeń S.A. szczegółowej analizy wniosku lub wniosków o wypłatę kwoty różnicy ceny i rekompensaty finansowej pozostają w obowiązku składania wniosku o korektę otrzymanej kwoty różnicy ceny i rekompensaty finansowej  na podstawie przepisów ustawy z dnia 28 grudnia 2018 roku o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r., poz. 2538 ze zm.), w terminie do dnia 30 września 2020 r niezależnie od prowadzonej analizy i jej wyniku.

Zgodnie z art. 9 Ustawy, Wniosek o korektę otrzymanej kwoty różnicy ceny oraz rekompensaty finansowej należy złożyć, po uprzednim uzyskaniu potwierdzenia danych od operatora lub operatorów systemów dystrybucyjnych o wolumenie sprzedanej i zużytej energii elektrycznej za okres od dnia 1 stycznia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r., a w przypadku wystąpienia do Prezesa URE o ustalenie indywidualnych pozostałych kosztów jednostkowych, także po uzyskaniu decyzji Prezesa URE dotyczącej tych kosztów.

Wnioskodawca dokonuje korekty kwoty różnicy ceny oraz rekompensaty finansowej, otrzymanej na podstawie wszystkich złożonych Wniosków o wypłatę kwoty różnicy ceny i rekompensaty finansowej.

Comments are closed.